sesamamu

Monday, February 17, 2014

jadilah keajaiban itu...

Apabila melihat akan apa yang berlaku kepada bumi, kehidupan manusia dan bencana alam disekeliling kita sekarang ini. Segea kita akan mengatakan, 'ah sudah tiada harapan lagi!' ataupun, dengan satu persoalan, 'masih adakah harapan lagi?'. Dalam eri kata lain, kita sudah putus asa dan kecewa dengan apa yang belaku.

Bagi yang setia berdoa meminta dari SANG EMPUNYA BUMI DAN ISINYA, kadang-kadang kita tertanya-tanya bilakah Dia menjawap ataupun setidak-tidaknya memberi kita harapan kepada doa kita.

Dengan mengambil apa yang berlaku didalam negara kita sekarang, sikap perkauman semakin menjadi-jadi, penindasan terhadap golongan yang terus merana dengan kenaikan kos sara hidup, ketidak adilan demi memberi laluan kepada selera pembangunan dan wang yang sangat rakus dari golongan korporat dan tidak kurangnya alam semulajadi yang kian gersang akibat dan atas nama kemajuan.

Disini Sesamamu ingin memberi harapan ataupun sekurang-kurangnya memulihkan semangat yang kian pudar itu. Kitalah harapan tersebut! kitalah jawapan kepada doa itu! dan kitalah keajaiban yang diimpikan pada masa ini. Tiada masa untuk duduk diam dan menyesali apa yang telah berlaku tetapi inilah saatnya untuk kita menjadi mukzijat ataupun keajaiban tersebut. Mulai dari kita sendiri.DAN SEKARANG!

No comments:

Post a Comment