sesamamu

Wednesday, February 20, 2013

3 hari PM di Sarawak...20-21-22 Febuari...adakah lawatan terakhir beliau sebagai PM?

Hari ini, 20 Febuari, PM Malaysia telah melakukan lawatan 3 hari ke Sarawak. Dan Miri menjadi destinasi yang pertama untuk lawatan kali ini. Dan disusuli lawatan seterusnya di beberapa kawasan Parlimen seperti Sri Aman dan Kuching sebelum mempengerusikan mesyuarat jentera BN negeri Sarawak di Kuching pada hari Jumaat, di Pullman Hotel Sarawak.

Adakah ini lawatan yang terakhir?

Mungkinkah lawatan ini sebagai lawatan yang terakhir beliau sebagai perdana menteri Malaysia selepas PRU13 kelak? dan memulakan tugasnya sebagai ketua pembangkang selepas itu?

Sudah pastinya, lawatan ini menjadi pencetus kepada jentera pilihan raya Sarawak kerajaan BN untuk memulakan kerja mereka dengan lebih kuat lagi demi mengekalkan "Aste tetap" BN Malaysia terus terjaga dan terpelihara.

"Aset Tetap" kerajaan BN Malaysia?

Bercakap tentang Sarawak sebagai "Aset tetap" kerajaan BN Malaysia, sesamamu dapat menyatakan bahawa lawatan 3 hari ini adalah satu lawatan pemebrian "angpau" kepada rakyat Sarawak. Ini terbukti dengan lawatan PM pada Pilihan raya umum Sarawak yanag lepas, PM menawarkan banyak janji-janji pembangunan di mana sahaja dia akan melakukan "lawatan rasmi" beliau.

Lawatan ini seumpama pra -kampen pilihan raya umum 13 kelak.

Sesamamu masih ingat apabila PM berkempen di Sibu pada PRU yang lepas. "You help me, i help you..." Salah satu petikan "rayuan " PM sewaktu berucap di kampen PRU di Sibu satu ketika.

Jadi....adakah Sarawak akan menjadi sekali lagi "aset tetap" BN  Malaysia?  Mari kita Rakyat Sarawak juga tunggu apa akan PM janjikan kepada rakyat Sarawak kelak selepas lawatan rasmi 3 hari ini nanti. Kita tunggu sama-sama ya...


No comments:

Post a Comment