sesamamu

Wednesday, January 30, 2013

BAYANGKAN Tiadanya IBRAHIMI ALIBI & PERKATAK

Ha...ha...ssesamamu dapat bayangkan kalau IBRAHIM ALI dan PERKASA tiada di bumi Malaysia!
Kalau IA dan PERKASA tiada di Malaysia;

i- TIADA LAGI BATU API
ii - TIADA LAGI PERKAUMAN
iii - TIADA LAGI KEBENCIAN TERHADAP PERBEZAAN YANG ADA
iv - TIADA LAGI PREJUDIS
v - TIADA LAGI SAK WASANGKA

Yang hairannya, apa sahaja kenyataan yang dibuat oleh AI ini, tiada langsung tindakan yang akan diambil oleh kerajaan dan pihak yang berkenaan tentang hal ehwal ketenteraman awam. Walhal kenyataan yang dikeluarkannya amatlah bahaya kepada keharmonian kegara yang kita kecapi ini. Malah, bukan semua rakyat Malaysia sependapat dengan kenyataan si AI ini.

Memberi lampu hijau...

Dengan tiadanya tindakan yang diambil keatas kenyatan AI ini, ia seakan-akan memberi lampu hujai kepada mana-mana pihak yang ingin menggunakan sensitiviti masyarakat berbilang kaum dan agama di Malaysia ini. Tak kan menunggu suatu perkara yang buruk berlaku, baru lah mahu diambil tindakan?

Si AI ni satu hal pulak, kalau ya pun mahu menjadi pejuang "bangsa" dan :"Agama", secara "segera" di minit-minit akhir menjelang PRU13 ini, janganlah JAHIL sangat ingin memperjudikan kemakmuran rakyat Malaysia yang sedia aman ini. Fikir lah sedikit, kalau tak mampu fikir banyak sangat tu. Uni ni lagi satu, PERKASA sangat kaha IA ini sampai membenarkan Uni ni sebagai "Flatform" untuk dia melafazkan khalimah "JAHIL" dan tidak bertemadunnya ini di sana? Kalau tak silap Sesamamu, Uni ni juga ada memberi anugerha IA (Kononnya dia memperjuangkan hak bumiputera dan agama), Eeeeeeee ngeri dan geli lah kalau benar ada anugerha yang sedemikian rupa.

Aku bayangkan IA tiada...

Amanlah negara ku Malaysia...tiada lagi perjudis dan sak wasangka. Rakyat hidup dengan nilai murni atas kepercayaan masing-masing dan anak-cucu generasi yang akan mendatang megah berdiri di TANAH AIR KU dan berpanjikan jalur empat warna yang menjadi kemegahan rakyatnya yang hidup harmoni!

No comments:

Post a Comment