sesamamu

Saturday, October 24, 2009

Manusia kah itu???

Sungguh tidak berperikemanusian langsung! Masih ada lagi manusia yang tidak berhati perut di dalam dunia yang serba moden ini. Oleh kerana nafsu sarakahnya, sanggup melakukan perkara yang terkutuk terhadap budak kecil yang berumur 8 tahun itu. Budak yang masih mentah dan suci adanya tergadai masa depan dan maruahnya dengan "umpan" si gila seks RM5 ini. Kalau nafsu telah mengawal diri, ia menguasai segala tindak tanduk makhluk yang dipanggil "manusia".

Lain pula ceritanya dengan si ibu tiri ini, yang menjual khidmat seks anak tirinya yang berusia 11 tahun ini dengan harga RM5-RM10. Selain wang khidmat seks itu diambil sepenuhnya, si ibu tiri yang tidak waras ini juga mendera anak perempuan ini dan adiknya yang berusia 9 tahun. Manakah naluri seorang ibu ataupun setidak tidaknya sebagai seorang yang bernama manusia!!!

Terima kasih kepada segelintir masyarakat kita di negara ini yang masih peka dan serius akan perkara ini dan tampil kehadapan untuk membawa mereka-mereka yang seumpama binatang ini kepengadilan. Sekurang-kurangnya, dapat meringankan apa yang berlaku kepada mangsa-mangsa seks ganas ini.

kedua-dua cerita diatas adalah sebahagian sahaja keganasan seks dan penderaan yang berlaku kepada kanak-kanak di Malasysia. Masih ramai lagi kanak-kanak yang hilang dan sehingga sekarang masih belum ditemui di mana dan bagaimana keadaan mereka disaat ini. Dan tidak kurangnya yang dijumpai mati dengan keadaan yang menghayat hati.

Sampai bilakah keganasan seks ini berlaku kepada anak-anak kecil ini? sampai bilakah penderaan ini berlaku kepada anak-anak yang masih suci dan murni ini? Apa salah dan silap mereka? Kenapa manusia yang makhluk teristimewa ciptaan Tuhan yang maha perkasa ini tergamak melakukan hal yang sedemikian rupa. Zalim dan kejam!!!

Bukankah kanak-kanak ini memerlukan bimbingan dan kasih sayang yang sepatutnya dari orang yang lebih dewasa?

Ia memeluk anak-anak kecil ini, lalu meletakkan tangan Nya keatas mereka dan memberkati mereka (Mat 10:13-16)

Oleh itu, saya menyeru kepada kita semua, sama-sama membenteras dan membantah keganasan seks dan penderaan kanak-kanak ini. Kita sudah serik dan muak dengan perbuatan terkutuk ini. Mari bersama-sama isytiharkan Khamis berpakaian Hitam sepenuhnya- menentang keganansan kanak-kanak ini. (Every Thusrday in Black)

Mari!!! sokong kampen ini. Perkara kecil yang kita sama-sama lakukan ini, akan membawa kesedaran kepada masyarakat kita untuk membenteras keganasan seks dan penderaan kanak-kanak ini.

No comments:

Post a Comment