sesamamu

Thursday, February 16, 2012

RM20K untuk seorang bayi

Tahukah anda ada sendiket menjual bayi yang sempurna sifatnya di Malaysia? Sendiket ini menjual bayi dengan harga RM20K. Dan kegiatan ini semakin menjadi-jadi atas permintaan untuk mendapatkan seorang bayi!

Dorongan sendiket ini.

Bukan hanya didorong dengan harga yang cukup lumayan hasil penjualan bayi ini, malah mereka didorong oleh permintaan yang semakin meningkat dari pasangan-pasangan yang merindui cahaya mata tetapi tidak memperolehi nya atas faktor kesihatan. Ini menyebabkan permintaan terhadap si kecil ini semakin menjadi-jadi.

Juga dipercayai, bayi yang dijual kepada mereka yang memerlukan organ-organ tertentu si kecil ini. Sungguh malang !!!

Akibat negatif...

Tidak lama dahulu kita digemparkan dengan cerita sendiket penjualan bayi ini apabila satu rumah penuh dengan wanita-wanita yang sarat hamil ditempatkan. Kebanyakan mereka adalah hasil daripada seks kerana terpaksa, ataupun diperdagangkan untuk menjadi "kilang" menghasilkan bayi bagi sendiket penjualan bayi ini, ataupun mangsa sendiket pelacuran yang "bapa ayamnya" tidak mahu lagi khidmat mereka. Sungguh malang wanita-wanita ini kerana mereka diperhambakan bukan sahaja oleh si pemuas nafsu seks tetapi oleh dalang-dalang penjualan bayi ini.

Dilaporkan juga, "Kilang-Kilang" bayi ini melayan wanita ini dengan  seperti binatang. Setelah mereka melahirkan anak tersebut, mereka tidak dilayan seperti seorang ibu selepas bersalin.

Jadi, kesimpulannya..."Kalau tiada permintaan, takkan pula ada penawaran kan?" Sama-sama kita renungkan!!! Tetapi jika WANG sudah mengaburi mata, nescaya sifat kemanusian sudah tiada lagi!!!

No comments:

Post a Comment