sesamamu

Monday, April 1, 2013

"Dayak adalah setinggan di tanah sendiri di Sarawak"?

Benarkah pendedahan video "Globle witness" ini?

Minggu yang sudah, kita dikejutkan dengan video pendedahan perniagaan keluarga Ketua Menteri Sarawak dan yang amat menyedihkan serta menraik perhatian Sesamamu untuk komen disini ialah, kenyataan yang diluahkan oleh salah satu keluarga "Besar" dan terpengaruh di Sarawak sendiri bahawa "Dayak adalah setinggan di tanah sendiri di Sarawak". Kalau pendedahan ini betul, sudah pasti Kenyataan ini amat tidak bertanggung jawab dan sangat memandang rendah Dayak Sarawak, penduduk asal bumi kenyalang ini !

Oi mana pemimpin BN Dayak yang lain?

Kalau "video" ini benar, di mana Pemimpin-Pemimpin BN dari kaum Dayak? Mereka seakan-akan menghalalkan kenyataan ini? Tiada seorang pun yang bersuara dan membantah akan kenyataan yang menjatuhkan mertabat kita anak asal Sarawak ini. Malah "Mereka" seakan-akan menjual bangsa mereka sendiri! Berdozen ahli Parlimen dari bangsa Dayak. Tetapi seorang pun tidak berani bersuara. Apatah lagi "Tokey besar" dari PRS-Masing, SPDP-Mawan...oi mana kamu?

Kalau benar pendedahan ini, kenapa berdiam diri? Cuba jelaskan kepada kami bangsa Dayak...Kami mahu satu penjelasan ... pendedahan video "global witness" ini sudah cukup menunjukkan betapa itu "Tokey Besar" dan keluarga serta kroninya mempunyai niat yang "rakus" kepada tanah - bumi penduduk asal Sarawak ini!?

Tolong jelaskan kepada Bangsa Dayak...

No comments:

Post a Comment