sesamamu

Tuesday, August 14, 2012

HENTIKAN EMPANGAN BARAM

Hentikan cadangan pembinaan empangan Baram adalah suara hati dan pandangan sesamamu secara peribadi di sini.

Sesamamu bukan berasal dari kawasan Baram yang akan tenggelam jika empangan  ini dibina, tetapi mewakili suara hati sesamamu yang perihatin kepada alam semulajadi bumi ini yang akan musnah sama sekali. Bukan itu sahaja, kemusnahan alam akibat pembinaan empangan Baram ini hanya sebenarnya mendatangkan kemudaratan kepada bumi ini secara amnya.

Jikapun tiada kesedaran bagi pihak yang tersangat melihat empangan Baram ini menjadi realiti yang akan menyumbangkan kepada satu kehidupan yang senang lenang kelak atas nama pembangunan, tetapi cuba fikirkan kesannya kepada bumi ini secara keseluruhan. Demi sebuah kehidupan yang lebih harmoni antara alam dan kita, begitu juga gegerasi penerus kita kelak.

HENTIKAN lah!!!

Jadi, hentikanlah empangan Baram ini.

Minta maaf kepada masyarakat orang asal di Baram, bukan sesamamu anti kepada pembangunan, tetapi Sesamamu sudah BOSAN dengan exsploitasi terhadap alam semulajadi bumi ini. HENTIKAN! Tolong dengar jeritan batin bumi ku yang kian musnah ini wahai manusia yang diciptakan untuk memelihara dan menjaga kehijauan bumi ini.

HIJAU ku cari...HIJAU ku impikan...HIJAU ku lihat...

No comments:

Post a Comment