sesamamu

Tuesday, March 25, 2014

Bersemadi sebuah pencarian...MH370

Pengumuman PM Malaysia akan perkembangan terkini pencarian MH370 sudah pasti menjadi satu berita yang paling sukra untuk diterima oleh rakyat Malaysia, apatah lagi mereka yang kehilangan orang yang tersayang didalam pesawat ini, tidak dapat Sesamamu bayangkan, betapa berita ini pahit sekali untuk ditelan.

Malaysia pasti bersatu dibelakang tragedi ini. Ini dapat dibuktikan dengan tidak putus-putusnya rakyat besatu didalam #doauntuk MH370. Kita besatu mendorong dan terus berdoa untuk keluarga mereka yang terlibat. Sudah pasti sokongan kita amat diperlukan pada saat ini.

Segala spekulasi hanya teori

Mencari kotak hitam adalah menjadi keutamaan pencarian sekarang. Apapun spekulasi, pasti akan tepadam jua akhirnya setelah kotak hitam ini akan ditemui kelak. Sama-sama kita doakan agar proses pencarian ini berjalan dengan baiknya. Biar spekulasi ini akan tinggal satu teori dalam masa yang teedekat ini.

Kita sama-sama mendorong keluarga yang didalam kesedihan ini. Kita fahami akan kesedihan mereka kepada yang tesayang. Apa yang kita mampu berikan kepada mereka saat ini ialah, doa kita dan hentikan semua spekulasi mahupun teori serta komen-komen yang belum tentu ketentuaannya. Hanya Tuhan yang esa punyai jawapannya ketika ini. Apa yang harus kita lakukan ialah, bergandingan tangan bersatu hati melindungi keluarga ini dari beriti teori hasil daripada kebijaksanaan manusia yang ingin mengatasi kekuasaan Tuhan.

Doa buat keluarga MH370

No comments:

Post a Comment