sesamamu

Wednesday, March 26, 2014

"EARTH HOUR" 29 Mac 2014...mana-mana jak kao...

"Earth hour" adalah dicetuskan ataupun diilhamkan oleh pencipta alam dan bumi ini di Australia, pada tahun 2007 yang lalu dan hasil usaha sama WWF sehingga sekarang makin ramai negara didunia mengambil masa 1 jam setiap tahun pada tarikh ini akan mengurangkan penggunaan tenaga elektrik pada tahap paling minima.

Tidak kurangnya banyak negara yang telibat mewajibkn mana-mana pusat membeli belah, bangunan-bangunan kerajaan begelap dalam masa yang ditetapkan.

BUMI REHAT 1 JAM

Ya, ada baiknya, setiap tahun selama sejam, bumi ini beeht sebentar daripada teus menyumbang kepada kelangsungan hidup manusia sejagat. Jadi dengan memberi ia BEREHAT buat sejam cuma ada baiknya daripada kita terus mengerah tenaganya, behempas pulas tanpa henti demi kita manusia yang tidak akan dioenuhi kepuasan kita.

"EARTH DAY"

Oleh kerana "earth hour", "Earth day" telah dicetuskan untuk meneruskan objektif memberi rehat kepada bumi ini, bukan hany sejm tetapi satu hari penuh. Diharamkan dengan perayaan memperingati akan bumi ini menjadi satu kempen kesedatan kepada manusia sejagat untuk sama-sama telibat memuliharakan bumi yang kian tenat ini.

"kalau bukan kita, siapa lagi?"

SELAMAT MENYAMBUT "EARTH HOUR", hari bumiku ini BEREHAT sejenak. Kumpul teman-teman, dimana pun dan apa pun aktiviti kalian, lakukan sesuatu untuk memberi bumi ini berehat sebentar...berbaloi:

No comments:

Post a Comment