sesamamu

Saturday, January 29, 2011

Adakah perlu mengekalkan KEHIJAUAN alam ini???

Miri- "Tapau" kertas telah dicipta untuk menyahut kempen mengurangkan penggunaan plastik. 

Sambungan kepada tajuk DI ATAS, adakah ALKITAB mengatakan tentang KEHIJAUAN dan memelihara Bumi serta isinya?

Di sana sini akhir-ahkir ini kita dengar orang berbicara tentang kepanasan global dan pelbagai usaha untuk menyedarkan manusia sejagat tentang isu ini. Dan menjadi tanda tanya sesamamu, dari  kalangan mereka yang sangat perihatin tentang keadaan bumi ini,
1- adakah orang KRISTIAN yang terlibat?
2- adakah orang KRISTIAN "kisah" tentang alam dan bumi ini?

Dan soalan yang terakhir yang kita sama-sama renungkan ialah,  

3- apakah pendekatan orang KRISTIAN terhadap isu menjaga dan memelihara alam semulajadi ciptaan TUHAN ini??? kalau adalah???


p/s sesamamu mnegucapkan KUDOS kepada Miri dengan kempen tiada penggunaan beg plastik setiap kali membeli belah di pasaraya-pasaraya tempatannya dan kempen ini telah menggalakkan lebih ramai masyarakat  prihatin tentang pemuliharaan alam ini.

KODUS juga untuk pasaraya-pasaraya ini yang tidak memikirkan keuntungan semata-mata walaupun dengan menyertai kempen tiada beg plastik ini akan meningkatkan peluang kepada pesaing mereka.(kerana ada pasaraya tidak mahu mengambil pemdekatan kempen ini kerana takut pesaingnya akan lebih beruntung-contoh di Bandar Kuching, belum ada lagi kempen - tidak kepada beg plastik kerana semua pasaraya di sini takut RUGI-Bisness tidak baik kalau sertai kempen itu nanti)

Khas untuk Pasaraya-pasaraya di Kuching.  "Tolong ketepikan kepentingan diri itu kalau mahu perniagaan kamu kekal lama". amaran daripada pencipta alam ini...KEEP GREEN- save our nature (you give back to nature, sure its will return to you - double, BERHENTI DARIPADA TERUS MENCURI DARI ALAM INI!!!)

No comments:

Post a Comment