sesamamu

Sunday, May 1, 2011

kekejaman Malaysia- bayi 9 bulan mati di dera...

Mungkin kita tertanya-tanya kenapa sesamamu keluarkan tajuk artikel kali ini sebegitu rupa? Tepuk dada, tanya selera...Seakan-akan Malaysia begitu kejamkan??? Apa sudah berlaku dengan negara ku Malaysia? Kita tidak habis dihidangkan dengan berita penderaan yang begitu menghayat hati. Kanak-kanak kecil menjadi mangsa keganansan manusia yang selayaknya dipanggil binatang???
Hidup di kejiranan kita sekarang pun rasa tidak selamat lagi, walaupun dengan orang yang sudah lama kita kenali sekalipun, sukar untuk kita percayai sekarang.
Ibu mana yang tak sayangkan anaknya? Walaupun dengan memberi anaknya dijaga buat sementara waktu oleh orang yang sekian lama dia kenali malah tiada timbul rasa sangsi keatas mereka.
tetapi, malang bagi siiubu lagi malang bagi sianak kecil apabila kepercayaan yang sudah dibina ini tiba-tiba hancur begitu sahaja dengan tragedi yang tidak masuk dek akal manusia yang waras.

Seshagiry nama si kecil...
(Gambar ehsan www.nst.com)



Sesamamu ingin mengambil kesempatan ini mengucapkan takziah kepada keluarga si kecil yang berumur 9 bulan ini yang mati di kesan daripada kecederaan yang teruk, terutama dibahagian kepalanya di percayai retak, serta lebam-lebam di bahagian badannya yang lain. Paling menghayat hati ialah, tubuh si kecil ini ditemui di dalam beg pakaian yang dibuang begitu sahaja seperti sampah.
Apakah salah dan dosa si kecil sehingga diperlakukan sedemikian rupa? Sesamamu dapat bayangkan betapa peritnya tangisan si kecil apabila diperlakukan sedemikian rupa, langsung tiada hati naluri seorang manusia apabila sipelaku ini mendengar si bayi ini menjerit dan menangis keperitan diseksa sedemikian kejam!

Ibu mana tak risau...

Sesamamu percaya, mana-mana ibu yang waras di dunia ini tidak hiraukan anaknya bila berjauhan. Oleh kerana memanggil seruan dunia ini yang begitu menekan kehidupan, si ibu sanggup menyerahkan anaknya dijaga oleh seorang yang dia anggap kawan malah keluarga sendiri apabila sudah mengenali mereka buat sekelian lama. Tetapi, tanpa dia sedari, kepercayaan itu telah membawa kepada satu kisah tragedi di dalam hidupnya selamanya dan mengakibatkan nyawa si kecil berakhir begitu saja dengan kejamnya.
Kerisauan si ibu itu menjadi kenyataan apabila anak yang ditunggu selepas pulang dari kerja hialng begitu sahaja dan dipercayai telah diculik oleh mereka yang dia kenali.
Akhirnya, penantian itu diakhiri denngan segalas beg pakaian yang mengandungi sekujur tubuh yang sudah lama tak bernyawa lagi setelah pengecaman buat kali pertama terhadap wajah si kecil disahkan oleh si ibu...dialah anak yang tersayang itu! Sedih! Pilu!

Si kecil bersama DIA...

Sesamamu percaya, si kecil ini bersama-sama dengan DIA sekarang. Dan dari sana si kecil melihat dengan penuh sedih kepada kita di dunia ini, terutama di Malaysia yang masih ada di segelintir manusia yang berhatikan binatang terhadap si kecil seperti dia.
Seakarang, sesamamu percaya, si kecil ini bersama dengan DIA dan ramai lagi rakan-rakanya yang mengalami nasib yang sama ketika mereka berada di dunia buat seketika sahaja. Kalau kita dapat bayangkan setiap satu wajah si kecil yang mengalami kekejaman manusia ini, sesamamu dapat lihat, satu persatu mereka menunjukkan wajah kesedihan mereka kepada terhadap kita manusia di bumi -Malaysia ini khasnya...

Buat si kecil di sana, sesamamu berusaha tanpa henti dan "give-up" katakan STOP- Child Abuse setiap hari khamis dengan memakai baju Hitam setiap hari khamis..."Thursday in Black"!!!

No comments:

Post a Comment